sunnuntai 3. toukokuuta 2015

Ups and downs

Viime viikolla koin megasäikähdys-ahdistus-paripäiväisen kun lääkäri soitti ensimmäisten kontrollikuvien tuloksia. Vertasivat helmikuussa otettuihin kuviin (niihin joista uusi kasvusto diagnosoitiin) ja osa pesäkkeistä näytti kasvaneen. Varovasti kysyin että ovatko vain ne olemassaolleet kasvaneet vai onko niitä kenties tullut lisääkin. Vastaus oli se mitä pelkäsinkin. Onneksi olin juuri kavereiden kanssa lounaalla (oltiin tultu Impact Tattoosta, yhdellä ystävällä uusi upea leima mukanaan), koska itkuhan siinä tuli. Lääkäri kuitenkin pyysi että toimittaisin maaliskuussa Bostonissa otetut kuvat vielä vertailun vuoksi. Seuraavana aamuna oli sen moinen ahdistus etten töihin kyennyt. Kaksi yötä levottomasti nukuttuani (siis valvottuani lakanat solmussa pyörimisestä) lääkäri soitti uudestaan. Olivat verranneet Bostonin kuviin ja lääkehoidon aloittamisen jälkeen kuvissa ei näy muutoksia. Lääkkeen toimivuudesta on vielä liian aikaista sanoa mitään, mutta kaipa sekin on ihan hyvä merkki että aloituksen jälkeen ei uutta kasvua ole tullut.
Eilen olimme tyttöjen kanssa sopineet että menemme syömään yhden ystävän synttäreiden kunniaksi Puebloon. Tytöt olivat jo valmiina ravintolassa kun saavuin ja istuin pöytään. Saman tien tarjoilija toi pöytään drinkin, minulle. Minä siinä sitten että öö mitäs ihmettä, miksi mulle? Tytöt siihen että ei nämä ole Anskun synttärit vaan SUN! Kuten varmaan muistatte niin vietin oikean synttäripäiväni Bostonissa sairaalassa tökittävänä, synttäridinnerin sijasta sain selkäydinpunktion ja synttärilahjan sijasta kainalosauvat. Ihanat mahtavat rakkaat murut olivat päättäneet korjata asian ja järkätä minulle yllärin! Lahjankin olivat hankkineet, ihanan huulipunan ja kortin. Korttia avatessani välistä paljastui myös lippu Sami Hedbergin 365 standup-kiertueelle. Minä siinä tyhmänä että "Jee, koska tää on?" Tytöt vastasivat yhteen ääneen että "no TÄNÄÄN!" Olivat ajatelleet että tässä tilanteessa nauru tekisi hyvää. Ja täysin olivat oikeassa! Emmäkestä, miten ihania ihmisiä mun elämässä onkaan. <3




Näillä voimilla uuteen viikkoon! Vaikka taas sunnuntaimasennuksen keskellä tuntuu siltä että pliis antakaa vielä uusi viikonloppu.

Lähde: Pinterest

7 kommenttia:

  1. Iiiihana ylläri, voi että! :) Ja hyviä uutisiahan nuo on, ehdottomasti. Nyt tsempataan vielä et nähdään lääkkeen vaikutukset kunnolla KUN kasvi kuihtuu vähitellen. Pus!

    VastaaPoista
  2. Hei!

    Löysin blogisi hiljattain ja lukaisin kerralla kaikki tekstit, täytyy sanoa että et turhaan itseäsi teräsnaiseksi kutsu!
    Toivottavasti se uusi lääke nyt alkaa toimimaan, olen itse vähän samassa veneessä kokeellisen lääkehoidon osalta, omat tuumorini ovat tosin hyvänlaatuisia. (Ainakin vielä). Kovasti tsemppiä ja aurinkoa päiviisi! Toivottelee Memmuli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä, kiva kun lueskelet blogia! Ja aurinkoista kevättä sinnekin :)

      Poista
  3. Heippa hei ja SUURI kiitos blogistasi. Monestikohan olen sen nyt viime viikkojen aikana lukenutkaan läpi. Olen itse juuri 32 vuotta täyttänyt nainen ja minulta leikattiin 16.6 grad 4 luokan meduloblastooma-mörköä tuolta pikkuaivojen syövereistä. Nyt on muutamat sädehoidot takana. Tarkoitus olisi laittaa myös blogia pystyyn, tämän taudin vertaistukea kun ei liiemmin löydy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä, ensimmäinen vanhempi medulloblastoomapotilas johon minä törmään! Kiitos viestistäsi. Laita linkkiä jos saat blogin pystyyn, ja mielelläni vaihdan ajatuksia muutenkin!
      Miten itse voit tällä hetkellä? :)

      Poista
    2. ...niin ja grad IV mulla myös, sulla ei ilmeisesti kuitenkaan ole onneksi levinnyt?

      Poista